Brev:
Kost til dreng på 17 måneder
25. januar 2012
Alder:
17 mdr.
Kost til dreng på 17 måneder
Hej Helen.
Det er første gang jeg skriver til dig, men har brug for et godt råd.
Min søn er 17 måneder. 83 cm og vejer 14 kg. Han er meget aktiv og er generelt glad og tilfreds. Gik da han var 12½ månede, er rigtig stærk motorisk. Han er begyndt at sige ord som Hoppe, op, ned, hej, ja osv. Kan dyrelyde og har helt styr på hvor øjne , ører osv sidder. så han udvikler sig vidst lige efter bogen.
Nå men nu til mit spørgsmål vedr. kost. Jeg er lidt i tvivl om han nu får det han har brug for.
Han har altid været glad for mad og været glad for at smage på nye ting. Men det har bestemt ændret sig på det sidste.. især aftensmaden
Her er hvad han spiser i løbet af en dag.
Morgenmad : havregrød uden noget på. drikker letmælk til
Formiddag : frugt og brød i vuggestuen. drikker vand og mælk.
Frokost :4 halve stk groft rugbrød med forskellig pålæg. der er altid makral eller laks på 1 af dem. cherrytomater og avocado og evt lidt majs er der også i madpakken
eftermiddag : ca kl 14.30 når han er vågnet fra lur.
spiser ½ stykke rugbrød + frugt
Sen eftermiddag: spiser evt lidt knækbrød. eller lidt frugt.
Aften : får serveret det jeg spiser, som er sund og varieret kost.. Der er altid noget jeg ved han godt kan li.
Pt. kan jeg dog ikke få ham til at spise andet end fuldkorspasta.
Hvis han ikke spiser aftenmad, får han en potion havregrød senere.
Han er generelt dårlig til at spise grøntsager.
Han får en vitaminpille hver dag.
Er hans kost varieret nok? nogle gode råd til hvordan jeg kan få ham til at spise mere varieret om aftenen?
Håber ikke det blev for langt.
På forhånd tak
Lena